Zanim w 2032 roku ruszy CPK, Ministerstwo Infrastruktury zapowiada zwiększenie liczby połączeń i udziału w pracy eksploatacyjnej przewozów komercyjnych. W niedzielę 14 lipca z usług PKP Intercity skorzystało 282,5 tys. osób. Popyt na przewozy jest tak duży, że na jednym z połączeń, na 600 km trasie na pociąg przypadło ponad 2 tys. osób, a już regularnie ponad tysiąc podróżnych na pociągi na trasach Katowice – Wrocław, Kraków – Warszawa – Gdańsk. Latem z połączenia Warszawa – Trójmiasto korzysta 25 tys. pasażerów na dobę. Nawet w sobotę, która nie jest tak obciążonym dniem jak niedziela, na stacji Warszawa Wschodnia mający 14 wagonów komercyjny pociąg był cały zapełniony.
Ten rok jest bardzo dobry dla wszystkich przewoźników kolejowych. W pierwszym półroczu 2024 roku liczba biletów zakupionych przy pomocy aplikacji mPay na przejazdy koleją wzrosła o blisko 10% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku.
Czytaj więcej
Sieć połączeń kolejowych i dopełniających autobusowych ma umożliwić sprawny przejazd kraju. To dalsza ewolucja „szprych” CPK.
Aplikacja finansowa mPay współpracuje z najważniejszymi krajowymi przewoźnikami, takimi jak PKP Intercity, Polregio, Koleje Śląskie, Koleje Małopolskie, Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie czy Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Korzysta z niej ponad 1,5 miliona osób.
Inwestycje PKP Intercity
Przewoźnik podpisał 17 lipca umowę z FPS Cegielski na zakup 300 wagonów z prawem rozszerzenia o kolejne 150. Wcześniej spółka kupiła 35 hybrydowych zespołów trakcyjnych. Przewoźnik zamierza ogłosić przetarg na nową lokomotywownię na warszawskim Grochowie oraz podpisze 17 lipca umowę na przebudowę stacji postojowej Przemyśl Bakończyce. Do 2030 roku spółka zainwestuje 2,6 mld zł w zaplecze techniczne, dzięki czemu będzie dysponować 20 nowoczesnymi bocznicami kolejowymi.