Aktualizacja: 28.04.2025 01:23 Publikacja: 21.03.2025 15:18
Bez semaforów. Stacja Nyland, od której rozpoczęła się cyfryzacja sterowania ruchem Kolei Norweskich.
Foto: Robert Przybylski
Norwegia będzie pierwszym w Europie krajem, który wprowadzi całkowicie elektroniczny system sterowania ruchem kolejowym ERTMS/ETCS. Planuje wydać do 2029 roku 32 mld euro na koleje, w tym na nowy system sterowania ruchem pociągów.
Z danych rządowej agencji odpowiadającej za infrastrukturę kolejową Bane Nor wynika, że 40 proc. opóźnień spowodowanych jest błędami sygnału i niedokładnościami w przekazie telekomunikacyjnym. – Musimy przejść na nową technologię, bo zależy nam na zwiększeniu niezawodności działania kolei i przepustowości szlaków – tłumaczy wiceprezes ds. cyfryzacji i technologii Bane Nor Sverre Kjenne.
Producenci taboru kolejowego podsumowali bardzo dobry rok, a przed nimi kolejny, jeszcze lepszy.
Ubiegłe lata były trudne dla kolejowych przewoźników. Malejące potoki ładunków, coraz niższe stawki wpędziły bra...
Rośnie zapotrzebowanie na szkolenia maszynistów i innych pracowników kolei. Symulatory są najefektywniejszym kos...
Od lat pociągi są wolniejsze i mniej punktualne do samochodów, stąd transport kolejowy przegrywa z drogowym. Ten...
Przedsiębiorcy zainwestowali kolejne 2 miliardy złotych w przewozy intermodalne, rozbudują terminale, przybędzie...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas