Więcej intermodalnych połączeń na wschód i zachód

Pomimo trudnej konkurencji z transportem samochodowym, wzrasta liczba połączeń intermodalnych.

Publikacja: 05.03.2021 18:28

Więcej intermodalnych połączeń na wschód i zachód

Foto: logistyka.rp.pl

W 2020 roku przewozy intermodalne w Polsce wzrosły o 18 proc., a ten rok nie musi oznaczać spadku dynamiki. PCC Intermodal uruchomił połączenie z i do Mostyckiej na Ukrainie. Pociągi jeżdżą raz w tygodniu, ale operator ma nadzieję, że uda się zwiększyć częstotliwość do trzech pociągów tygodniowo. Dzięki sieci połączeń, pociągi PCCI jeżdżą do Antwerpii, Rotterdamu, Duisburga, Hamburga, Bremerhaven, Frankfurtu n. Odrą, Brześcia, Gdańska, Gdyni, Koła, Poznania, Dolnego Brzegu, Gliwic i Kolbuszowej.

Najczęściej przewożone w relacji z Ukrainą produkty to: chemia neutralna, włókna, nawozy, żelazostopy.

Czytaj więcej w: W Rosji lawinowy wzrost tranzytu chińskich kontenerów

PCCI podaje, że próbne pociągi rozpoczęły jazdy wiosną 2020 roku, a pierwsze testy zaczęły się nawet w 2011 roku, jednocześnie z eksperymentalnymi połączeniami do Rosji i Brześcia. W tym roku PCCI oferuje 5 połączeń do Brześcia.

Z kolei Clip Intermodal uruchomi 8 marca połączenie z terminala Clip/ATS w Dąbrowie Górniczej do Kolonii. Stamtąd przewoźnicy samochodowi szybko dostaną się zarówno do Zagłębia Ruhry jak i Beneluksu.

Czytaj więcej w: Gdańsk bramą na Czechy i Słowację

W obu kierunkach będą kursować 3 pociągi tygodniowo. Organizator dysponuje wagonami zarówno do przewozu naczep jak i kontenerów o długości od 20 do 45 stóp. Oferuje wypożyczenie naczep intermodalnych, których ostatnio zakupił 100 w Wieltonie.

W 2020 roku przewozy intermodalne w Polsce wzrosły o 18 proc., a ten rok nie musi oznaczać spadku dynamiki. PCC Intermodal uruchomił połączenie z i do Mostyckiej na Ukrainie. Pociągi jeżdżą raz w tygodniu, ale operator ma nadzieję, że uda się zwiększyć częstotliwość do trzech pociągów tygodniowo. Dzięki sieci połączeń, pociągi PCCI jeżdżą do Antwerpii, Rotterdamu, Duisburga, Hamburga, Bremerhaven, Frankfurtu n. Odrą, Brześcia, Gdańska, Gdyni, Koła, Poznania, Dolnego Brzegu, Gliwic i Kolbuszowej.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach