Powstanie suchy port w Emilianowie

Pod Bydgoszczą powstanie terminal usprawniający przeładunki kontenerów w portach.

PKP S.A., Zarząd Morskiego Portu Gdynia, PKP Cargo S.A., Bydgoski Park Przemysłowo-Technologiczny, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, gmina Nowa Wieś Wielka i wojewoda kujawsko-pomorski powołali 28 lipca spółkę celową Terminal Intermodalny Bydgoszcz Emilianowo. Jej kapitał wynosi 2 mln zł, a celem jest przygotowanie projektu oraz dokumentacji nowego centrum logistycznego. Stanie się ono bramą lądową dla trójmiejskich portów.

Terminal przeładunkowy zlokalizowany w głębi lądu stanowi zaplecze magazynowo – logistyczne, które odciąży terminale morskie. Przeniesienie części zadań przeładunkowych i składowania jednostek intermodalnych poza porty morskie zwiększy ich możliwości operacyjne. Terminale morskie mogą wówczas przyjmować więcej statków i skupić na swoim zasadniczym zadaniu, czyli na przeładunkach między transportem morskim a lądowym.

Czytaj więcej w: Miliardowe ulgi dla importerów mają przyciągnąć ładunki do niemieckich portów

– Głównym celem budowy suchych portów jest usprawnienie transportu pomiędzy portami morskimi a pozostałą częścią kraju. Budowa terminalu intermodalnego w Bydgoszczy Emilianowie wpisuje się w Strategię Rozwoju Portu do 2027 roku, która zakłada zwiększenie udziału transportu kolejowego w obsłudze towarów obsługiwanych przez Port Gdynia. Terminal ten zlokalizowany będzie na końcu linii nr 201, która po modernizacji zapewni szybki i sprawny przewóz towarów do naszego portu – tłumaczy prezes zarządu Morskiego Portu Gdynia Adam Meller.

Czytaj więcej w: DCT rozbudowuje terminal kolejowy

Na przewozy intermodalne liczą koleje. — Trwają prace nad warunkową umową inwestycyjną związaną z realizacją projektu — informuje rzecznik prasowy PKP SA Michał Stilger.

PKP PLK zmodernizuje linię 201 poprzez dobudowę drugiego toru na odcinku Maksymilianowo – Gdańsk Osowa oraz trzeciego toru na odcinku Gdańsk Osowa – Gdynia Główna. Ponadto linia zostanie zelektryfikowana oraz dostosowana do prędkości 140 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla składów towarowych, co jest obecnie standardem w przypadku kolei intermodalnej.

Czytaj więcej w: Koleje na szybkich torach modernizacji

Modernizacja linii nr 131 i 201 uraz utworzenie sieci terminali przeładunkowych, w tym w Bydgoszczy i Zduńskiej Woli Karsznicach może spowodować wzrost zainteresowania korzystaniem z usług przeładunkowych trójmiejskich portów nie tylko wśród polskich operatorów logistycznych ale też wśród potencjalnych klientów z państw położonych za naszą południową granicą. To będzie kluczowy czynnik dla powodzenia realizowanych w Gdyni inwestycji takich jak Port Zewnętrzny czy nowy Publiczny Terminal Promowy.

Konkurencyjny projekt rozwija PCC Intermodal, planując budowę suchego portu w Zajączkowie Tczewskim.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Porty zanotują dołek na przełomie kwietnia i maja

Dla europejskich portów kwiecień jest w tym roku słabszy niż w roku ubiegłym i ...

Nowy oddział Raben w Kielcach

Raben Logistics Polska oficjalnie otworzył 7 czerwca 2019 roku oddział w Kielcach. Zatrudnia 44 ...

Zdalne otwieranie skrzynek InPost coraz popularniejsze

Już ponad 4 mln klientów pobrało aplikacje InPost służącej do zdalnego otwierania skrzynek w ...

Pakiet Mobilności to bubel

Nikt nie wie jak interpretować wprowadzone w Pakiecie Mobilności nowe zasady czasu pracy kierowcy, ...

Stawki za przewozy dramatycznie spadły

Nadpodaż samochodów ciężarowych doprowadziła do rujnacji stawek przewozowych. Przewoźnicy uważają, że sytuacja jest wręcz ...

Toyota buduje wodorowy pociąg

Prace nad nowym pociągiem z napędem wodorowo-elektrycznym rozpoczynają się w Japonii. Toyota poinformowała w ...