Ruszyła produkcja nowego DAF-a

Samochód jest proponowany tylko z dieslem, ale producent zapowiada napęd elektryczny.

Publikacja: 09.11.2021 22:02

Ruszyła produkcja nowego DAF-a

Foto: DAF

DAF jest pierwszym producentem samochodów ciężarowych, który wprowadził na rynek całkowicie nową generację samochodów ciężarowych, opracowaną zgodnie z nowymi europejskimi przepisami dotyczącymi wymiarów samochodów ciężarowych. 

Nowe regulacje pozwoliły wydłużyć przód kabiny nowego modelu DAF o 16 cm, co przełożyło się na mniejszy opór aerodynamiczny i – jak wylicza producent – 10-procentowe oszczędności. Kabina może mieć także wydłużony tył o 33 cm. 

Nowa Generacja DAF to całkowicie nowa platforma pojazdu, w pełni przygotowana do montażu alternatywnych układów napędowych przyszłości: akumulatorowo-elektrycznych i wodorowych, które są opracowywane przez DAF. Marak zapewnia, że nie przygotuje modelu na LNG. 

Samochód oferowany jest z silnikami wysokoprężnymi o pojemności 11 i 13 l i mocach do 530 KM. 

Pierwszy samochód ciężarowy z nowej serii został dostarczony André Verbeekowi, dyrektorowi zarządzającemu i właścicielowi holenderskiej firmy Verbeek Agra Vision. Firma ta specjalizuje się w krajowym i międzynarodowym transporcie drobiu i jaj korzystając z floty 30 pojazdów, z których 25 to ciężarówki DAF. 

Egzemplarz z serii próbnej trafił m.in. do polskiego przewoźnika Regesta w Pińczowa. Firma przewozi stal w kręgach, do transportu których zamówiła specjalne naczepy w firmie Wielton. 

Konkurenci DAF-a odnowili modele w ostatnich kilku latach. Otrzymały one nowe kabiny, a z nowości nadchodzi jeszcze wysokoprężny silnik Scanii, prawdopodobnie ostatnia taka jednostka, zanim na masową skalę pojawią się napędy alternatywne. 

DAF jest pierwszym producentem samochodów ciężarowych, który wprowadził na rynek całkowicie nową generację samochodów ciężarowych, opracowaną zgodnie z nowymi europejskimi przepisami dotyczącymi wymiarów samochodów ciężarowych. 

Nowe regulacje pozwoliły wydłużyć przód kabiny nowego modelu DAF o 16 cm, co przełożyło się na mniejszy opór aerodynamiczny i – jak wylicza producent – 10-procentowe oszczędności. Kabina może mieć także wydłużony tył o 33 cm. 

Elektromobilność
Scania wypróbuje długie elektryczne zestawy
Drogowy
Przewoźnicy podwoili tempo rozbudowy flot
Drogowy
Ceny transportu drogowego biją rekordy, a będzie jeszcze drożej
Drogowy
Francuzi strzelili sobie w stopę Pakietem Mobilności?
Systemy IT
e-Toll: co trzeci kilometr nieopłacony