DAF jest pierwszym producentem samochodów ciężarowych, który wprowadził na rynek całkowicie nową generację samochodów ciężarowych, opracowaną zgodnie z nowymi europejskimi przepisami dotyczącymi wymiarów samochodów ciężarowych. 

Nowe regulacje pozwoliły wydłużyć przód kabiny nowego modelu DAF o 16 cm, co przełożyło się na mniejszy opór aerodynamiczny i – jak wylicza producent – 10-procentowe oszczędności. Kabina może mieć także wydłużony tył o 33 cm. 

Nowa Generacja DAF to całkowicie nowa platforma pojazdu, w pełni przygotowana do montażu alternatywnych układów napędowych przyszłości: akumulatorowo-elektrycznych i wodorowych, które są opracowywane przez DAF. Marak zapewnia, że nie przygotuje modelu na LNG. 

Samochód oferowany jest z silnikami wysokoprężnymi o pojemności 11 i 13 l i mocach do 530 KM. 

Pierwszy samochód ciężarowy z nowej serii został dostarczony André Verbeekowi, dyrektorowi zarządzającemu i właścicielowi holenderskiej firmy Verbeek Agra Vision. Firma ta specjalizuje się w krajowym i międzynarodowym transporcie drobiu i jaj korzystając z floty 30 pojazdów, z których 25 to ciężarówki DAF. 

Egzemplarz z serii próbnej trafił m.in. do polskiego przewoźnika Regesta w Pińczowa. Firma przewozi stal w kręgach, do transportu których zamówiła specjalne naczepy w firmie Wielton. 

Konkurenci DAF-a odnowili modele w ostatnich kilku latach. Otrzymały one nowe kabiny, a z nowości nadchodzi jeszcze wysokoprężny silnik Scanii, prawdopodobnie ostatnia taka jednostka, zanim na masową skalę pojawią się napędy alternatywne.