CPK zostanie centrum przeładunków ekspresowych przesyłek

Poczta Polska wykorzysta CPK do stworzenia sieci szybkiej dystrybucji przesyłek.

Dla przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP), e-commerce i szeroko pojętej branży logistycznej, Poczta Polska planuje stworzenie na terenie Portu Solidarność hubu logistycznego do obsługi towarów w ruchu krajowym i zagranicznym.

Czytaj więcej w: InPost rośnie z prędkością 100 paczkomatów tygodniowo

Spółka CPK zobowiązała się uwzględnić potrzeby Poczty podczas planowania, projektowania i realizacji inwestycji lotniskowych i kolejowych, a także koordynacji przedsięwzięć drogowych. – Porozumienie o współpracy zakłada określanie priorytetów podczas planowania inwestycji CPK. Przewiduje też wsparcie ze strony Poczty Polskiej w przygotowywaniu dokumentacji projektowej, konsultacji propozycji niezbędnych aktów prawnych oraz rozwój obszaru innowacji i nowych technologii na styku działalności Poczty Polskiej i CPK – dodaje rzecznik prasowy Poczty PolskiejJustyna Siwek.

Czytaj więcej w: Amazon: możemy wydrukować nawet jedną książkę

Branża KEP rozwija dostawy w 24 godziny i wybudowana dla CPK sieć kolei dużych prędkości jest wymarzona dla dystrybucji przesyłek. – Na pokonanie kilkuset kilometrów transportem drogowym potrzeba co najmniej jednego dnia. Ta sama trasa będzie znacznie szybciej wykonana transportem lotniczym, ale będzie bardzo droga. Z tego powodu większość towarów zamawianych przez Internet trafia do klientów najwcześniej następnego dnia. Koleje dużej prędkości mogą wypełnić tą lukę i sprawić, że dostawa będzie szybsza, a przy tym nie za droga. Uważam, że ten rodzaj transportu może się bardzo dobrze sprawdzić w coraz bardziej popularnym systemie dostaw tego samego dnia. Klienci chcą mieć produkty coraz szybciej – podkreśla dr hab. Arkadiusz Kawa, dyrektor Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania.

Czytaj więcej w: Poczta przygotowuje rekordowe inwestycje

Wskazuje, że dostawa tego samego dnia z wykorzystaniem transportu drogowego wymaga rozproszonej sieci dystrybucji, a to powoduje dodatkowe koszty związane z utrzymywaniem zapasu w wielu lokalizacjach. – Trzeba jednak pamiętać, że koleje dużych prędkości zużywają bardzo dużo energii, więc ich koszty eksploatacji w stosunku do zwykłych kolei są większe – zastrzega dyrektor Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania.
Poczta Polska posiada na Lotnisku Chopina w Warszawie placówkę pocztową i punkt przeładunkowy, w którym obsługuje przesyłki lotnicze w ruchu międzynarodowym.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Pandemia sprawiła, że produkcja już trafia z Azji do Europy

Deweloperzy po wzmożonym popycie już dostrzegają przenoszenie produkcji z Azji do Europy. Wśród najemców ...

Chcesz wyjechać z UK? Stój w kolejce!

Odprawy celne w Wielkiej Brytanii stały się koszmarem. Stawki poszybowały w górę. Kierowcy ciężarówek ...

Nowe lokomotywy Lotosu

Lotos Kolej zakupił 6 elektrycznych lokomotyw Dragon 2 produkcji Newag. Wartość umowy leasingu to ...

Ulgi dla marynarzy zatwierdzone

Komisja Europejska zatwierdziła 16 grudnia pięć programów wsparcia na rzecz transportu morskiego zaproponowane przez ...

Pomoc ominęła naszą branżę

Prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych Jan Buczek ocenia Tarczę Antykryzysową. Tarcza Antykryzysowa spełnia postulaty ...

PFR zapowiada wrześniowe kontrole

We wrześniu ruszą kontrole przewoźników, wobec których są wątpliwości, czy Tarcza Finansowa PFR im ...