Dwa miliardy inwestycji Poczty

Poczta Polska zainwestuje blisko 2 mld zł w kolejne sortownie i punkty odbioru, w tym automaty.

Publikacja: 25.02.2020 10:07

Dwa miliardy inwestycji Poczty

Foto: logistyka.rp.pl

W znowelizowanej strategii na lata 2020-2024, Poczta Polska planuje zagęszczenie sieci punktów odbioru z 12 tys. do 15 tys. Oprócz tego w najbliższych latach udostępni klientom ok. 4 tys. automatów paczkowych.

W planach jest uruchomienie trzech nowych sortowni oraz ośmiu nowoczesnych maszyn paczkowych. Firma chce przeznaczyć na inwestycje 1,9 mld zł. Dzięki temu ma zwiększyć do poziomu 2,1 mld zł przychody z segmentu KEP i logistyki. – Przewidujemy, że za cztery lata operatorzy na polskim rynku obsłużą prawie 850 mln paczek, czyli dwa razy więcej niż w 2017 roku. Rynek ma więc ogromny potencjał rozwoju – ocenia dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży w  Poczcie Polskiej Artur Więckowski.

Czytaj więcej w: http://Rekord przychodu Poczty Polskiej. Miliard na kurierce

Rynek eCommerce to jeden ze strategicznych kierunków rozwoju Poczty Polskiej. Jednym z jej ważnych elementów jest współpraca z największą w kraju internetową platformą handlową – Allegro.pl, partnerstwo w ramach Programu Allegro Smart czy Empik Premium.

Operator pocztowy obsługuje zarówno podmioty o zasięgu krajowym, spółki i korporacje międzynarodowe jak również małe, rodzinne przedsiębiorstwa oraz osoby prowadzące działalność gospodarczą.

Czytaj więcej w: Jedenasta sortownia InPost

Klienci Poczty działający na rynku eCommerce reprezentują wiele różnorodnych branż, są wśród nich przedstawiciele  przemysłu, motoryzacji, księgarnie, sklepy AGD, a także sklepy stacjonarne z odzieżą oraz apteki. Poczta Polska współpracuje z ponad 45 tys. klientów biznesowych w segmencie obsługi logistycznej firm (B2B). W ubiegłym roku spółka pozyskała  6 tys. nowych klientów. Wśród nich są przedstawiciele branży przemysłowej, motoryzacyjnej, sieci sklepów stacjonarnych, księgarnie oraz sklepy AGD.

W znowelizowanej strategii na lata 2020-2024, Poczta Polska planuje zagęszczenie sieci punktów odbioru z 12 tys. do 15 tys. Oprócz tego w najbliższych latach udostępni klientom ok. 4 tys. automatów paczkowych.

W planach jest uruchomienie trzech nowych sortowni oraz ośmiu nowoczesnych maszyn paczkowych. Firma chce przeznaczyć na inwestycje 1,9 mld zł. Dzięki temu ma zwiększyć do poziomu 2,1 mld zł przychody z segmentu KEP i logistyki. – Przewidujemy, że za cztery lata operatorzy na polskim rynku obsłużą prawie 850 mln paczek, czyli dwa razy więcej niż w 2017 roku. Rynek ma więc ogromny potencjał rozwoju – ocenia dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży w  Poczcie Polskiej Artur Więckowski.

Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach