GLS uruchamia 3 nowe filie

Rosnąca liczba przesyłek e-handlu wymusiła zagęszczenie sieci kurierskiej GLS.

Spółka uruchamia filie pod Starogardem Gdańskim, na północ od Warszawy w miejscowości Różan koło Ostrołęki oraz w Wodzisławiu Śląskim.

Filie na północy i południu

We wrześniu otwarta została nowa filia GLS Poland w Rywałdzie, tuż obok Starogardu Gdańskiego. Obiekt ma 18 bram kurierskich, a jego przepustowość wynosi 3,5 tys. przesyłek dziennie. Znajduje się w pobliżu węzła drogi krajowej 22 z autostradą A1. Oddział obsługuje okolice Malborka, Tczewa, Skwierzyny czy Elbląga, odciążając filię w Straszynie pod Gdańskiem.

Czytaj więcej w: 20 tys. automatów odbioru przesyłek Poczty Polskiej

Pod koniec października ruszy filia w Różanie, ok. 100 km na północ od Warszawy. Obiekt ma powierzchnię ponad 1400 m kw., został wyposażony w 31 bram kurierskich i docelowo może obsłużyć łącznie 6 tys. paczek dzienne. Jest zlokalizowany w centralnym punkcie między filiami GLS w Warszawie, Białymstoku, Olsztynie, Ełku, Brodnicy i Płocku.

Na początku listopada wystartuje filia w Wodzisławiu Śląskim, czyli w południowej części województwa śląskiego. Będzie dysponować 30 bramami kurierskimi, z możliwością rozbudowy o kolejne 20. Obiekt ma powierzchnię blisko 1000 m kw., zgodnie z prognozami w pierwszym etapie będzie obsługiwać 4500 przesyłek dziennie. Przejmie część tras oddziałów w Czeladzi, Bielsku-Białej, a później odciąży też filię w Opolu. Z Wodzisławia kurierzy dotrą do Raciborza, Rybnika, Żor, Jastrzębia-Zdroju, a nawet w okolice Kędzierzyna-Koźla.

Rozbudowa od lat

W tym roku znacznie rozbudowana została również filia GLS w Poznaniu: teraz ma blisko dwa razy więcej bram kurierskich (jest ich 158), z 8 do 13 zwiększyła się liczba wahadłowych bram załadunkowych (z możliwością dodania kolejnych 7), więcej jest również wahadłowych bram rozładunkowych. Powierzchnia obiektu jest teraz większa łącznie o ok. 50%. Filia, działająca w tej lokalizacji od 2008 roku wraz z polską centralą firmy kurierskiej, jest dziś w stanie obsłużyć dwa razy więcej paczek niż przed rozbudową.

Czytaj więcej w: InPost przesiada się na elektryczne furgonetki

Obiekt jest w pełni przygotowany do tego, by w przyszłości przejąć funkcję samodzielnej sortowni regionalnej. W tym roku w poznańskiej filii GLS ruszyła też sortownia dla paczek eksportowych. Są stąd kierowane do krajów Europy Zachodniej.

W ubiegłym roku GLS Poland otworzył nowe filie w Tarnobrzegu, przy DK 9 łączącej  Warszawę i Rzeszów, oraz w Bielawie na Dolnym Śląsku.

W 2018 roku GLS Poland uruchomił swój największy oddział w Polsce, który jest w stanie obsłużyć średnio 90 tys. paczek dziennie pełni również funkcję sortowni regionalnej. Jest zlokalizowany w Wypędach pod Warszawą.

Czytaj więcej w: Dzięki pandemii internetowy hadel pozbył się długów

Centralnym punktem przeładunkowym dla przesyłek krajowych i międzynarodowych jest Stryków. Wraz z sortowniami regionalnymi w Bydgoszczy, we Wrocławiu, w Wypędach łączy polską i międzynarodową sieć GLS.

Rośnie też liczba punktów nadań

Od dekady GLS rozwija również sieć punktów nadania i odbioru Szybka Paczka/ ParcelShop (prowadzonych przez partnerów GLS). Ich liczba w całej Polsce przekroczyła 1300. W tym roku w Krakowie operator otworzył również swój drugi firmowy (tj. obsługiwany przez pracowników GLS) punkt Szybkiej Paczki. Pierwszy tego rodzaju punkt od 2019 r. działa w Poznaniu.

Czytaj więcej w: Kosztowne zwroty e-handlu

GLS Poland to spółka-córka koncernu General Logistics Systems B.V. (z siedzibą w Amsterdamie), który świadczy usługi kurierskie, logistyczne oraz ekspresowe dla ponad 200 tys. klientów. GLS jest dostawcą usług kurierskich i ekspresowych w Europie, Kanadzie i na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. Łącznie do dyspozycji GLS jest 70 centralnych i regionalnych sortowni oraz około 1400 filii. Ponad 19 tys. pracowników obsługuje rocznie 584 miliony paczek. Każdego dnia około 26 tys. samochodów kurierskich i około 3 500 aut wahadłowych wyrusza w trasę dla GLS. W roku fiskalnym 2018/2019 uzyskał przychody w wysokości 3,3 mld euro i obsłużył 634 miliony paczek.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Brytyjscy przewoźnicy drogo zapłacą za bezumowny brexit

Cła na samochody i opony doprowadzą do upadku brytyjskich przewoźników. Logistics UK, reprezentujący brytyjskie ...

Busiarze bez kwarantanny

Kierowcy przewozów ekspresowych także zwolnieni z kwarantanny. Ministerstwo Infrastruktury informuje, że zwolnieni z obowiązkowej ...

CO2 w cenie biletu lotniczego

KE planuje poważne redukcje emisji dwutlenku węgla i chce objąć nimi także transport. Komisarz ...

Maersk wykupił agencję celną KGH

Maersk przygotowuje się na brexit i powiększa działalność agencji celnej. Największy armator kontenerowy A.P. ...

Mniejszy ruch, większa brawura

Na drogach królują ciężarówki, a kierowcy nielicznych samochodów osobowych biją rekordy prędkości. O ponad ...

Będzie łatwiej znaleźć parking dla ciężarówki?

Korporacje inwestują w systemy rezerwacji miejsc parkingowych. Komisja dorzuci na budowę parkingów. LogPay, należący ...