Dla logistyków szczególnie atrakcyjne są adriatyckie porty. W połowie grudnia Rohlig Suus Logistics otworzył biuro w porcie Koper.
Koper w korytarzu
Kluczową rolą nowego biura jest oferowanie połączeń intermodalnych, jako alternatywnej trasy z Dalekiego Wschodu do Europy Środkowej i Południowej. Już teraz słoweńskie biuro obsługuje fracht morski całokontenerowy (FCL) oraz przewóz przesyłek drobnicowych (LCL), wraz z usługami dystrybucji na terenie całej Europy. Ma również pełne możliwości obsługi cargo lotniczego na lotnisku w Lublanie. – Trasa przez Koper pozwoli zaoferować klientom kompleksowe połączenia intermodalne do południowej i centralnej części Europy, skracając czas transportu nawet o 5 dni. Jest to atrakcyjne rozwiązanie dla klientów z Węgier, Rumunii, Czech, Słowacji, a nawet Austrii i południowych Niemiec, jako alternatywa dla portu w Hamburgu – ocenia prezes Rohlig Suus Logistics Tadeusz Chmielewski.
Port w Koprze odgrywa istotne znaczenie w projekcie „Łącząc Europę”, czyli koncepcji rozwoju dziesięciu ogólnoeuropejskich korytarzy transportowych (tzw. sieć TEN-T). Jedenasty korytarz – tzw. Amber – łączy słoweński Koper z Warszawą i granicą z Białorusią. Szacuje się, że port ma 40 proc. udziału w ruchu kontenerowym na Północnym Adriatyku i jest największym terminalem w tym regionie zbliżającym się do przeładunku na poziomie 1 miliona TEU rocznie. Według danych operatora portu, firmy Luka Koper, w pierwszych dziewięciu miesiącach 2019 roku na inwestycje w porcie przeznaczono 25 mln euro. Na koniec września 2019 roku w porcie zatrudnionych było 1700 osób, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym o 40 proc.
Czytaj więcej w: http://Znów rosną przewozy intermodalne z polskich portów
Nowy oddział Rohlig Suus Logistics jest szóstym zagranicznym biurem uruchomionym w ciągu ostatnich dwóch lat, po czterech lokalizacjach w Czechach i jednej na Węgrzech. zatrudnia ponad 1500 osób w 26 oddziałach w kraju i zagranicą oraz zarządza ponad 200 tys. m kw. powierzchni magazynowej.