Firma doradcza Alphaliner w tym tygodniu podliczyła wyniki armatorów kontenerowych za II kwartał. Statystyka pokazuje, że wzrost rentowności największych przewoźników znacznie przewyższa dynamikę małych i średnich linii, podał portal Loadstar.
Zyski na samym szczycie
Analitycy Alphaliner wskazują, że zarobki dla średnich i małych linii zwykle wzrosły o 100% do 700% w latach 2019-2021. Z kolei 10 największych przewoźników zwiększyło swoje zyski o od 1000% do prawie 6 000%.
Czytaj więcej
Po pandemicznym 2020 roku, kolejny przyniósł zdecydowane odbicie, wzrosły przychody i zatrudnienie.
Alphaliner także porównał branżę w 2017 roku z obecnym rynkiem. Współcześnie dziesięciu największych przewoźników ma pojemność 21,8 mln TEU, a kolejne 20 linii ma łączną pojemność zaledwie 2,5 mln TEU.
Z kolei pięć lat temu, w połowie sierpnia, skumulowana zdolność przewozowa pierwszej dziesiątki przewoźników wynosiła 15,4 mln TEU, przy 3,2 mln TEU pojemności linii z rankingu 11-30.