Jest to część przygotowań do obsługi znacznie większego ruchu, w tym pociągami dużych prędkości. Narodowy przewoźnik szacuje, że w 2030 roku z jego usług skorzysta 88 mln pasażerów. Spółka planuje za 8 lat uruchamiać dwa razy więcej pociągów niż obecnie, otworzy też połączenia na zachód, wschód i południe. Umożliwi to IV Pakiet Kolejowy, który po 2030 roku otworzy europejski rynek przewozów pasażerskich.
KDP w Europie
Strategia unijna przewiduje inwestycje w szybkie połączenia kolejowe. Przewozy kolei dużych prędkości mają podwoić się do 2030 roku i potroić do 2050 roku. Rządy krajów Europy Środkowowschodniej planują budowę szybkich kolei łączących państwa regionu.
Czytaj więcej
Po pandemicznym 2020 roku, kolejny przyniósł zdecydowane odbicie, wzrosły przychody i zatrudnienie.
Przy rosnącej liczbie pasażerów tabor musi mieć większą dostępność i efektywność wykorzystania, stąd inwestycje w zaplecze, jak warta blisko 12 mln zł myjnia na warszawskim Grochowie. – Inwestując w zaplecza techniczne przygotowujemy się do obsługi coraz większej liczby pociągów, które w kolejnych latach będą wyjeżdżać na tory. Nowoczesne stacje postojowe zapewniają wyższy standard obsługi technicznej naszej floty. Dzięki myjniom automatycznym, takim jak ta na warszawskim Grochowie, znacząco przyspieszymy kompleksowe przygotowanie pociągów do trasy – podkreśla członek zarządu PKP Intercity Tomasz Gontarz.
PKP IC