Z usług PKP Intercity skorzystało w 2022 roku prawie 59 mln pasażerów, 10 mln więcej niż w rekordowym 2019 roku. Najwyższą frekwencję przewoźnik zanotował w sierpniu (ponad 6,5 mln). – Liczymy, że w najbliższych latach uda nam się znacząco poprawić wynik z 2022 roku. Pomogą nam w tym między innymi wielomiliardowe inwestycje taborowe, jak i infrastrukturalne – stwierdza prezes zarządu PKP Intercity Marek Chraniuk.
Czytaj więcej
Instytut Staszica zastanawia się, jak wojna na Ukrainie zmieni priorytety inwestycji kolejowych w Polsce.
Przewoźnik zwiększył z 19 do 27 mld zł fundusze jakie zainwestuje do 2030 roku. Do tego czasu flota PKP Intercity zostanie w dużym stopniu wymieniona, wszystkie pojazdy spółki będą nowe lub zmodernizowane. Planuje ona uruchamiać w 2030 roku około dwa razy więcej pociągów i zaoferować pasażerom wysoki oraz jednolity standard podróży. Standardem staną się podróże z prędkością 160-250 km/h.
Wartość inwestycji zakontraktowanych przez PKP Intercity w ramach strategii taborowej wynosi już 7 mld zł brutto, z czego umowy podpisane w 2022 roku mają wartość 1,4 mld zł. Na początku kwietnia 2022 roku narodowy przewoźnik podpisał z poznańską Fabryką Pojazdów Szynowych H. Cegielski umowę na modernizację 90 wagonów, które po zakończonych pracach będą kursować jako wagony przedziałowe drugiej klasy w pociągach kategorii InterCity. Wartość zamówienia wynosi niemal 495 mln zł brutto.
Kolejnym krokiem we wzmacnianiu parku wagonowego PKP Intercity było podpisanie we wrześniu 2022 roku umowy z Pesą Bydgoszcz na modernizację 59 wagonów serii 152A i 154A. Wykonanie wszystkich prac zamknie się w kwocie 376 mln zł brutto, a pojazdy po modernizacji zaoferują podróżnym liczne udogodnienia, takie jak: WI-FI, indywidualne oświetlenie, nową klimatyzację, dynamiczny system informacji prezentowany na tablicach świetlnych czy nowe drzwi odskokowo – przesuwne.