DFDS wspólnie z rodzinną, polską firmą Agromex uruchomiła w kwietniu połączenie Zduńska Wola-Rotterdam. Mieszczący 36 naczep pociąg zapełniany jest po połowie przez obu partnerów przedsięwzięcia. Terminal i lokomotywy należą do PKP Cargo, wagony wypożyczone są przez spółkę Eurowagon.
Pociągi obsługują kontrahentów w Polsce, Beneluksie i Wielkiej Brytanii. Od czerwca połączenie zwiększy dwukrotnie częstotliwość do dwóch pociągów tygodniowo.
Czytaj więcej
Rośnie fala przestępstw, uderzająca w przewoźników. Każdego roku złodzieje kradną z ciężarówek towary warte ponad pół miliarda dol.
Stworzenie połączenia zajęło wspólnikom niecałe pół roku. – Widzimy rosnące zainteresowanie tego typu przewozami, z optymizmem patrzę w przyszłość – zapewnia współwłaściciel Agromexu Jacek Fraszka.
Na potwierdzenie wskazuje inwestycje: uruchomienie własnego połączenia i zakup ponad stu naczep Wielton do przewozów intermodalnych. Agromex od jedenastu lat oferuje przewozy intermodalne, ale do kwietnia korzystał z terminala w Swarzędzu, który jest jednak trochę daleko od klientów w środkowej Polsce.