Republikański gubernator Wirginii Glenn Youngkin odmówił Fordowi udzielenia stanowej pomocy w budowie fabryki akumulatorów samochodowych. Jako powód podał wykorzystanie przez koncern Forda ogniw chińskiej firmy CATL. – Made in Virginia nie może być parawanem dla Chińskiej Partii Komunistycznej – podkreślił Youngkin.
Czytaj więcej
Producenci ciężarówek wyprzedali cały 2023 rok, ale przekonują, że niezależnie od koniunktury, ko...
Chińska spółka Contemporary Amperex Technology (CATL) ma porozumienie z Fordem, na podstawie którego jedynym właścicielem fabryki akumulatorów jest Ford, zaś do CATL należy technologia oraz operacyjne zarządzanie zakładem.
CATL dostarcza akumulatory i ogniwa dla General Motors, Tesli oraz Forda. W Europie porozumienie z CATL podpisał Mercedes-Benz.
Europa też bierze udział w wyścigu
Podobne zmagania toczą się w Europie, z tym że Komisja Europejska jako konkurenta postrzega USA.