Republikański gubernator Wirginii Glenn Youngkin odmówił Fordowi udzielenia stanowej pomocy w budowie fabryki akumulatorów samochodowych. Jako powód podał wykorzystanie przez koncern Forda ogniw chińskiej firmy CATL. – Made in Virginia nie może być parawanem dla Chińskiej Partii Komunistycznej – podkreślił Youngkin.
Czytaj więcej
Producenci ciężarówek wyprzedali cały 2023 rok, ale przekonują, że niezależnie od koniunktury, kolejny rok też będzie dla nich dobry.
Chińska spółka Contemporary Amperex Technology (CATL) ma porozumienie z Fordem, na podstawie którego jedynym właścicielem fabryki akumulatorów jest Ford, zaś do CATL należy technologia oraz operacyjne zarządzanie zakładem.
CATL dostarcza akumulatory i ogniwa dla General Motors, Tesli oraz Forda. W Europie porozumienie z CATL podpisał Mercedes-Benz.
Europa też bierze udział w wyścigu
Podobne zmagania toczą się w Europie, z tym że Komisja Europejska jako konkurenta postrzega USA.