Raben przebudował siatkę drobnicową w Europie

Grupa Raben powołała w Europie 6 centrów przeładunkowych, które zwiększą efektywność kontynentalnych przewozów drobnicowych.

Publikacja: 25.04.2023 15:44

Raben przebudował siatkę drobnicową w Europie

Grupa Raben

Foto: Grupa Raben

Restrukturyzacja wzmacnia obecność grupy w Niemczech. Są tam 4 centra, w Czechach i Polsce po jednym. Sarstedt obsługuje połączenia do Skandynawii, Mönchengladbach do północnej Francji, Beneluksu, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Fellbach do Hiszpanii, Portugalii, reszty Francji i Aichach do Austrii, Włoch, Polski, Czech. Magazyn przeładunkowy w Legnicy obsłuży klientów w Polsce i w krajach bałtyckich, natomiast Rokycany w Czechach obsłużą połączenia do Europy Południowo-Wschodniej. 

Czytaj więcej

Armatorzy łakomym okiem patrzą na logistykę magazynową

Magazyny są połączone ze sobą 130 nocnymi bezpośrednimi liniami obsługiwanymi przez samochody Raben. Jest to łącznie 600 połączeń dziennie, 40 000 m kw. powierzchni przeładunkowej. Całość zarządzana jest przy pomocy pojedynczego Systemu Zarządzania Transportem (TMS) zarówno rynków, na których Raben posiada własną sieć, jak i tych, na których firma działa za pośrednictwem swoich wiarygodnych partnerów. 

Operator logistyczny spodziewa się skrócić w ten sposób czas obsługi oraz zwiększyć wypełnienie linii. – Struktura Eurohubów pozwala nam bardziej elastycznie reagować na zmiany wielkości przewozów, a przede wszystkim skrócić czas realizacji. Możemy zaoferować wszystkim naszym klientom wartość dodaną, jaką jest jak najszybsze dotarcie do wszystkich europejskich miejsc docelowych - w ciągu 24 do 96 godzin, zależnie od odległości – tłumaczy prezes Grupy Raben Ewald Raben. 

Na główne magazyny przeładunkowe operator wybrał nowe, duże obiekty. Sarstedt to nowy i jednocześnie kluczowy magazyn Grupy Raben w Niemczech - operator przeniósł się tam z Langenhagen w 2022 roku. Dzięki łącznej powierzchni sięgającej 27 000 m2 (5 500 m2 powierzchni z 52 rampami dla potrzeb cross-dockingu) obiekt ten pozwolił na ponad dziesięciokrotne zwiększenie zdolności logistycznych w porównaniu z poprzednią lokalizacją. Na początku tego roku otwarty został nowy oddział w Aichach, położonym na północny zachód od Augsburga. Nowa lokalizacja o powierzchni 25 000 m2 (z czego 4 000 m2 z 42 rampami dla potrzeb cross-dockingu), działająca od samego początku jako Eurohub, znajduje się bezpośrednio przy autostradzie A8 i jest ważnym węzłem europejskiej sieci Raben wykorzystywanej dla potrzeb codziennych połączeń z Europą Południową i Wschodnią. Podobnie jest w przypadku zakładu Rokycany w Czechach, który rozpoczął swoją działalność w kwietniu tego roku. Magazyn obejmuje 6 000 m2 powierzchni dla potrzeb cross-dockingu i posiada 56 ramp ułatwiających obsługę towarów, w tym objętych konwencją dotyczącą drogowego przewozu towarów i ładunków niebezpiecznych ADR. Zakład ten położony jest w bliskim sąsiedztwie autostrady D5 i zapewnia szybkie połączenie z Niemcami i innymi europejskimi sieciami drogowymi. Ta lokalizacja ma potencjał, aby znacznie przyspieszyć i poprawić przepływ przesyłek, a także, dzięki swojej elastyczności, aby przyczynić się do przyszłego rozwoju połączeń nie tylko w Czechach i na Słowacji, ale także w innych krajach Grupy Raben: na Węgrzech, w Rumunii, Bułgarii i Grecji. 

Czytaj więcej

W Łodzi powstają cyfrowe mapy w czasie rzeczywistym

Firma zapewnia, że nie planuje dalszej ekspansji geograficznej, ale zamierza zagęścić istniejącą sieć i zainwestować w cyfryzację. Grupa zatrudnia ponad 11 tys. osób, posiada 165 własnych oddziałów w 15 państwach europejskich (Austria, Bułgaria, Czechy, Estonia, Niemcy, Grecja, Węgry, Włochy, Łotwa, Litwa, Holandia, Polska, Rumunia, Słowacja, Ukraina), zarządza około 1 600 000 m2 powierzchni magazynowej i każdego dnia wysyła na europejskie drogi 13 500 ciężarówek. Konkurentami Ranne są przede wszystkim DB Schenker i Dachser. 

Restrukturyzacja wzmacnia obecność grupy w Niemczech. Są tam 4 centra, w Czechach i Polsce po jednym. Sarstedt obsługuje połączenia do Skandynawii, Mönchengladbach do północnej Francji, Beneluksu, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Fellbach do Hiszpanii, Portugalii, reszty Francji i Aichach do Austrii, Włoch, Polski, Czech. Magazyn przeładunkowy w Legnicy obsłuży klientów w Polsce i w krajach bałtyckich, natomiast Rokycany w Czechach obsłużą połączenia do Europy Południowo-Wschodniej. 

Pozostało 88% artykułu
Firmy
Duńczycy jednak stawiają na Turcję
Firmy
Automaty paczkowe w sieciach otwartych czy zamkniętych?
Firmy
W trzecim kwartale InPost rósł dwa razy szybciej od rynku
Firmy
Brytyjski urząd antymonopolowy wstrzymał przejęcie Wincantona
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Firmy
Ekol w ostatniej chwili postawił na samodzielność