Miliard kupujących w sieci wydało w Cyber Week 270 mld dol., o 36 proc. więcej niż w tym samym tygodniu 2019 roku.
Zanotowano przy tym 22 procentowy wzrost liczby konsumentów, którzy wzięli udział w Cyber Week w porównaniu do 2019 roku, wynika z danych platformy Salesforce Customer 360.
Czytaj więcej w: KEP wydaje miliardy na roboty
Sprzedawcy detaliczni w USA, którzy oferowali opcje odbioru zamówień w sklepie stacjonarnym, zwiększyli przychody z cyfrowych kanałów sprzedaży średnio o 29 procent w porównaniu z ostatnim Cyber Weekendem. Sprzedawcy, którzy nie oferowali tych opcji odbioru, odnotowali średni wzrost tylko o 22%. Szacunki wskazują, że z każdego wydanego on-line dolara, 40 centów przypadło Amazonowi.
Czytaj więcej w: Imponująca ekspansja paczkomatów
Przy wcześniejszych terminach dostaw i przewidywanych opóźnieniach w dostawie 700 milionów paczek, sprzedawcy detaliczni, którzy łączą pewność składania zamówień online z wygodą lokalnych i bezpiecznych opcji odbioru, będą nadal odnotowywać silny wzrost przychodów cyfrowych przez pozostałą część sezonu.
Czytaj więcej w: Poczta Polska z szybką ścieżką dla e-handlu
Platformy mediów społecznościowych wygenerowały 9% ruchu globalnego i na witrynach handlowych w trakcie Cyber Week. Platformy te stanowiły 3 procent globalnych zamówień cyfrowych, które zostały złożone w ciągu tych siedmiu dni.
Czytaj więcej w: Rynek dostaw KEP „poza domem”
Średni poziom obniżek zaczął się 26 listopada w USA od poziomu 28% i rósł nieznacznie przez cały tydzień, kończąc na średniej stopie obniżki na poziomie 29 procent w Cyber Monday. Globalnie średnia stopa obniżek zaczęła się od 27 procent 26 listopada i wzrosła do 28 procent w Cyber Monday.
Logistycy przygotowali się na świąteczne szczyty. DPD zwiększył m.in. częstotliwość doręczeń, inwestuje także w sieć punktów doręczeń poza domem. Poczta Polska zwiększa zatrudnienie. Operatorzy logistyczni integrują także z nadawcami systemy informatyczne, aby sprawniej zarządzać dystrybucją przesyłek.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.