W Cyber Week e-handel oszalał

Miliard kupujących w sieci wydało w Cyber Week 270 mld dol., o 36 proc. więcej niż w tym samym tygodniu 2019 roku.

Zanotowano przy tym 22 procentowy wzrost liczby konsumentów, którzy wzięli udział w Cyber Week w porównaniu do 2019 roku, wynika z danych platformy Salesforce Customer 360.

Czytaj więcej w: KEP wydaje miliardy na roboty

Sprzedawcy detaliczni w USA, którzy oferowali opcje odbioru zamówień w sklepie stacjonarnym, zwiększyli przychody z cyfrowych kanałów sprzedaży średnio o 29 procent w porównaniu z ostatnim Cyber Weekendem. Sprzedawcy, którzy nie oferowali tych opcji odbioru, odnotowali średni wzrost tylko o 22%. Szacunki wskazują, że z każdego wydanego on-line dolara, 40 centów przypadło Amazonowi.

Czytaj więcej w: Imponująca ekspansja paczkomatów

Przy wcześniejszych terminach dostaw i przewidywanych opóźnieniach w dostawie 700 milionów paczek, sprzedawcy detaliczni, którzy łączą pewność składania zamówień online z wygodą lokalnych i bezpiecznych opcji odbioru, będą nadal odnotowywać silny wzrost przychodów cyfrowych przez pozostałą część sezonu.

Czytaj więcej w: Poczta Polska z szybką ścieżką dla e-handlu

Platformy mediów społecznościowych wygenerowały 9% ruchu globalnego i na witrynach handlowych w trakcie Cyber Week. Platformy te stanowiły 3 procent globalnych zamówień cyfrowych, które zostały złożone w ciągu tych siedmiu dni.

Czytaj więcej w: Rynek dostaw KEP „poza domem”

Średni poziom obniżek zaczął się 26 listopada w USA od poziomu 28% i rósł nieznacznie przez cały tydzień, kończąc na średniej stopie obniżki na poziomie 29 procent w Cyber Monday. Globalnie średnia stopa obniżek zaczęła się od 27 procent 26 listopada i wzrosła do 28 procent w Cyber Monday.

Logistycy przygotowali się na świąteczne szczyty. DPD zwiększył m.in. częstotliwość doręczeń, inwestuje także w sieć punktów doręczeń poza domem. Poczta Polska zwiększa zatrudnienie. Operatorzy logistyczni integrują także z nadawcami systemy informatyczne, aby sprawniej zarządzać dystrybucją przesyłek.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ranking najlepszych firm spedycyjnych: Mali rosną najszybciej

W 2018 roku pierwsza dziesiątka największych firm specjalizujących się w obsłudze ładunków zanotowała przychody ...

Dwa miliardy inwestycji Poczty

Poczta Polska zainwestuje blisko 2 mld zł w kolejne sortownie i punkty odbioru, w ...

E-commerce, czyli branża wielu możliwości

Sytuacja gospodarcza zwiększa zainteresowanie zakupami on-line w wielu branżach, a elastyczność dostaw i komfort ...

W 462 urodziny Poczta Polska na cyfrowo

Poczta Polska 18 października uruchomiła stronę internetową, która daje klientom łatwy i szybki dostęp do ...

Polacy wybierają pracodawcę

Coraz częściej Polacy chcą pracować w firmach z rodzimym kapitałem. Firmy z zagranicznym rodowodem ...

Europejska perspektywa ochrony środowiska

Head of Project Management Logicor, CEE Ernest Ziółkowski mówi o strategii środowiskowej grupy i ...