W Cyber Week e-handel oszalał

Miliard kupujących w sieci wydało w Cyber Week 270 mld dol., o 36 proc. więcej niż w tym samym tygodniu 2019 roku.

Publikacja: 01.12.2020 21:32

W Cyber Week e-handel oszalał

Foto: logistyka.rp.pl

Zanotowano przy tym 22 procentowy wzrost liczby konsumentów, którzy wzięli udział w Cyber Week w porównaniu do 2019 roku, wynika z danych platformy Salesforce Customer 360.

Czytaj więcej w: KEP wydaje miliardy na roboty

Sprzedawcy detaliczni w USA, którzy oferowali opcje odbioru zamówień w sklepie stacjonarnym, zwiększyli przychody z cyfrowych kanałów sprzedaży średnio o 29 procent w porównaniu z ostatnim Cyber Weekendem. Sprzedawcy, którzy nie oferowali tych opcji odbioru, odnotowali średni wzrost tylko o 22%. Szacunki wskazują, że z każdego wydanego on-line dolara, 40 centów przypadło Amazonowi.

Czytaj więcej w: Imponująca ekspansja paczkomatów

Przy wcześniejszych terminach dostaw i przewidywanych opóźnieniach w dostawie 700 milionów paczek, sprzedawcy detaliczni, którzy łączą pewność składania zamówień online z wygodą lokalnych i bezpiecznych opcji odbioru, będą nadal odnotowywać silny wzrost przychodów cyfrowych przez pozostałą część sezonu.

Czytaj więcej w: Poczta Polska z szybką ścieżką dla e-handlu

Platformy mediów społecznościowych wygenerowały 9% ruchu globalnego i na witrynach handlowych w trakcie Cyber Week. Platformy te stanowiły 3 procent globalnych zamówień cyfrowych, które zostały złożone w ciągu tych siedmiu dni.

Czytaj więcej w: Rynek dostaw KEP „poza domem”

Średni poziom obniżek zaczął się 26 listopada w USA od poziomu 28% i rósł nieznacznie przez cały tydzień, kończąc na średniej stopie obniżki na poziomie 29 procent w Cyber Monday. Globalnie średnia stopa obniżek zaczęła się od 27 procent 26 listopada i wzrosła do 28 procent w Cyber Monday.

Logistycy przygotowali się na świąteczne szczyty. DPD zwiększył m.in. częstotliwość doręczeń, inwestuje także w sieć punktów doręczeń poza domem. Poczta Polska zwiększa zatrudnienie. Operatorzy logistyczni integrują także z nadawcami systemy informatyczne, aby sprawniej zarządzać dystrybucją przesyłek.

Zanotowano przy tym 22 procentowy wzrost liczby konsumentów, którzy wzięli udział w Cyber Week w porównaniu do 2019 roku, wynika z danych platformy Salesforce Customer 360.

Czytaj więcej w: KEP wydaje miliardy na roboty

Pozostało 88% artykułu
Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach