Klienci chcą zakupów z dostawą tego samego dnia

Logistycy obsługujący e-commerce przygotowują się do dostaw tego samego dnia.

Publikacja: 19.01.2021 11:02

Klienci chcą zakupów z dostawą tego samego dnia

Foto: logistyka.rp.pl

Allegro zapewnia dostawy tego samego dnia w sześciu miastach. Usługa CCC Express oferowana jest w 20 miastach w Polsce. Jest to dostawa w 90 minut od złożenia zamówienia. Doradca Last Mile Experts Mirosław Gral uważa, że usługi ekspresowe z dostawą tego samego dnia będą się rozwijały zdecydowanie szybciej niż dotychczas. – Przyczyni się do tego po pierwsze pandemia, która wpływa na zwiększenie aktywności konsumentów w sieci. Po drugie kolejne restrykcje i ograniczenie dostępności do sklepów stacjonarnych spowodowane pandemią. Po trzecie i jest to chyba jeden z najważniejszych powodów, to zadowolenie klienta. Coraz większa grupa sprzedawców docenia cyfrowy kanał dystrybucji i ściga się o utrzymanie swoich dotychczasowych klientów „off line”, przejecie ich od konkurencji oraz pozyskanie nowych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z e-handlem. A jak wynika z wielu raportów, publikacji i naszego własnego doświadczenia, zakupy w sieci zakończone zamknięciem koszyka z wysokim poziomem satysfakcji klienta to recepta na sukces – wskazuje Gral.

Czytaj więcej w: Polscy naukowcy przygotują rewolucyjne opakowanie do e-zakupów

Dodaje, że popularność usługi dostawy tego samego dnia rośnie w całej Europie. – Wystarczy zerknąć na takie rynki jak Wielka Brytania, Francja, Hiszpania oraz Benelux. Firmy oferujące dostawy tego samego dnia powstają jak grzyby po deszczu. Jednak należy pamiętać, że kluczowym dla działalności i efektywności tego typu firm jest znajomość procesów operacyjnych wsparta bardzo dobrymi rozwiązaniami IT z solidną dawką AI – zaznacza Gral. – Trend widoczny jest także wśród inwestorów. Wiele start-upów otrzymało fundusze na rozwój dostaw tego samego dnia – podkreśla Gral.

Czytaj więcej w: Kurierzy w elektrykach nie puszczą klientów z torbami

Marek Różycki z Last Mile Ekspert przytacza badanie, z którego wynika, że w Polsce 37 proc. badanych klientów gotowych jest dopłacić za dostawę tego samego dnia. – To najwyższy odsetek w Europie – podkreśla Różycki. Zarazem wskazuje, że nie wszystkie rynki rozwijają się w tym samym kierunku. W Niemczech logistycy wycofali się z oferowania dostaw zakupów tego samego dnia. Powodem jest niewielkie zainteresowanie klientów. Ważniejsza jest dla nich precyzyjna informacja o czasie i miejscu doręczenia.

Dyrektor Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania Arkadiusz Kawa zaznacza, że po dwóch zamrożeniach niemieckiej gospodarki znów rośnie zainteresowanie dostawą tego samego dnia.

Czytaj więcej w: Wysyłkomaty. Czy to kolejna rewolucja w paczkach?

Dla logistyków wyzwaniem jest opracowanie atrakcyjnego kosztowo rozwiązania. Usługa dostawy tego samego dnia nie musi być droższa od rozwiązania standardowego. – Powinniśmy zacząć traktować szybsze i lepsze (z naciskiem na to drugie) dostawy ostatniej mili jako dopiero co nadchodzący standard, który nie musi być droższy z zasady, lecz wciąż lepszy. Dlaczego? Ponieważ dzięki nowym technologiom firmy kurierskie są w stanie lepiej wykorzystywać swoje zasoby, w tym przede wszystkim efektywność dostaw przesyłek, z naciskiem na wygodę klienta końcowego, klienta e-commerce. Pamiętajmy również, że chodzi o to aby przesyłkę dostarczyć tak jak klientowi jest wygodnie, co niekoniecznie oznacza jak najszybciej – tłumaczy CEO PickPack Filip Kot.

Allegro zapewnia dostawy tego samego dnia w sześciu miastach. Usługa CCC Express oferowana jest w 20 miastach w Polsce. Jest to dostawa w 90 minut od złożenia zamówienia. Doradca Last Mile Experts Mirosław Gral uważa, że usługi ekspresowe z dostawą tego samego dnia będą się rozwijały zdecydowanie szybciej niż dotychczas. – Przyczyni się do tego po pierwsze pandemia, która wpływa na zwiększenie aktywności konsumentów w sieci. Po drugie kolejne restrykcje i ograniczenie dostępności do sklepów stacjonarnych spowodowane pandemią. Po trzecie i jest to chyba jeden z najważniejszych powodów, to zadowolenie klienta. Coraz większa grupa sprzedawców docenia cyfrowy kanał dystrybucji i ściga się o utrzymanie swoich dotychczasowych klientów „off line”, przejecie ich od konkurencji oraz pozyskanie nowych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z e-handlem. A jak wynika z wielu raportów, publikacji i naszego własnego doświadczenia, zakupy w sieci zakończone zamknięciem koszyka z wysokim poziomem satysfakcji klienta to recepta na sukces – wskazuje Gral.

Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach