InPost uruchomi nowe centrum logistyczne o powierzchni 8700 mkw. w ramach Central European Logistics Hub w Łodzi. Inwestycja zlokalizowana jest przy ul. Jędrzejowskiej w Łodzi, tuż przy A1. Hub oddalony jest zaledwie 30 km od węzła Łódź Północ, który stanowi skrzyżowanie autostrad A1 i A2.
Dostawa następnego dnia
W 2021 roku Panattoni ukończył dla InPost centra logistyczne o powierzchni blisko 100.000 mkw. w 12 lokalizacjach: w Wałbrzychu, Poznaniu, Wrocławiu, Kaliszu, Siedlcach, Goleniowie, Białystoku, Olsztynie, Warszawie i dwa w Krakowie. Ponadto w najbliższych miesiącach Panattoni dostarczy kolejne ponad 85.000 mkw. w ramach inwestycji w Rzeszowie, Tychach/Mikołowie, Radomiu, Warszawie, Koninie, Pile, Gdańsku, Grudziądzu, Krakowie. – Mamy dobrze rozbudowane zaplecze logistyczne w Polsce, co pozwala nam realizować bardzo szybkie terminy dostaw do paczkomatów, czyli realnie D+1. Chcemy przedstawić takie kompetencje w Europie, która od kilku lat boryka się z problemami w realizacji szybkich dostaw, na podobnych co w Polsce parametrach – podkreśla prezes InPost Rafał Brzoska.
Specjaliści Cushman & Wakefield wskazują, że Polski rynek magazynowy będzie w coraz większym stopniu związany z e-commerce. Świadczy o tym coraz gęstsze natężenie hubów kurierskich.
Czytaj więcej
Kolejarze protestują przeciw wyższym cenom dostępu do torów i malejącej konkurencyjności w stosunku do samochodów. Transport drogowy już płaci wyższe myto, a to nie koniec podwyżek dla tej gałęzi transportu.
– Podczas gdy jeszcze 5-6 lat temu on-line kupowało niewiele ponad 50 proc. internautów w Polsce, dziś jest to blisko 80 proc. Kluczowym wyzwaniem dla firm dostarczających przesyłki jest maksymalne skrócenie czasu dostawy i w tym zadaniu doskonale sprawdzają się centra dystrybucyjne na obrzeżach lub w granicach miast, które są jedną ze specjalności Panattoni – podkreśla Robert Dobrzycki, CEO i Co-Owner Panattoni dodaje: – Rozwój infrastruktury jest także naturalny dla firmy InPost. Rosnąca baza klientów wymaga nowoczesnych obiektów w całym kraju – szczególnie, że blisko 70 proc. klientów e-commerce’owych mieszka w miejscowościach poniżej 200 tysięcy mieszkańców – wskazuje Dobrzycki.