Dyrektor ds. projektów strategicznych i komunikacji Pesa Bydgoszcz Maciej Grześkowiak przyznaje, że po uzyskaniu homologacji przez lokomotywę SM42-6Dn, do Pesy zgłosiły do negocjacji prywatne firmy zainteresowane zakupem wodorowych lokomotywy manewrowych. – Przygotowujemy dla nich ofertę i jest to nie tylko Orlen, ale 2-3 prywatne firmy – zaznacza dyrektor Pesy.
Dodaje, że po wynegocjowaniu warunków kontraktu, dostawy potrwają 16-18 miesięcy.
Podkreśla, że do Pesy zgłaszają się także dostawcy wodoru proponujący usługę dostaw gazu z mobilnych stacji tankowania. – Cena wodoru jest indeksowana w stosunku do ceny prądu i gazu, które spadają. Zatem biorąc pod uwagę spadkową tendencję, koszt wodoru w nadchodzących kwartałach będzie malał – spodziewa się Grześkowiak.
Czytaj więcej
Wysokie nakłady na ładowarki nie zwracają się i opóźniają budowę miejsc wypoczynku dla zmotoryzowanych.
Lokomotywami zainteresowane są firmy z Polski oraz Europy. Dla operatorów spoza Polski Pesa będzie musiała przygotować lokomotywę z nowa ramą i wózkami oraz wystąpić o jej homologację europejską.