PKP Polskie Linie Kolejowe w rejonie przejścia granicznego Terespol – Brześć opracowują studia wykonalności oraz dokumentację projektową dla budowy dodatkowych torów szerokich (1520 mm) na stacji. Inwestycja zakłada zwiększenie przepustowości na przejściu granicznym Terespol – Brześć poprzez rozbudowę o 10 dodatkowych torów szerokich (1520 mm) stacji Terespol.
Infrastruktura będzie dostosowana do obsługi ciężkich pociągów o długości 1050 m i nacisku osi 245 kN. – Uwzględniono względy bezpieczeństwa, m.in. tor do odstawiania uszkodzonych wagonów. Wybudowane będą drogi i chodniki inspekcyjne w międzytorzu ułatwią czynności celno-graniczne – opisuje rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe Mirosław Siemieniec.
Przygotowywana jest dokumentacja przetargowa na wyłonienie wykonawcy robót:
- budowę 10 torów bocznych na stacji Biała Podlaska Rozrządowa,
- budowę 3 dodatkowych torów na stacji Małaszewicze w tym jeden tor łączący się z infrastrukturą Spółki Cargotor.