Nowe tory do Małaszewicz

W przyszłym roku PKP PLK rozpocznie rozbudowę stacji w Małaszewiczach.

Publikacja: 18.10.2021 09:06

Nowe tory do Małaszewicz

Małaszewicze

Foto: Google Mapa

PKP Polskie Linie Kolejowe w rejonie przejścia granicznego Terespol – Brześć opracowują studia wykonalności oraz dokumentację projektową dla budowy dodatkowych torów szerokich (1520 mm) na stacji. Inwestycja zakłada zwiększenie przepustowości na przejściu granicznym Terespol – Brześć poprzez rozbudowę o 10 dodatkowych torów szerokich (1520 mm) stacji Terespol. 

Infrastruktura będzie dostosowana do obsługi ciężkich pociągów o długości 1050 m i nacisku osi 245 kN. – Uwzględniono względy bezpieczeństwa, m.in. tor do odstawiania uszkodzonych wagonów. Wybudowane będą drogi i chodniki inspekcyjne w międzytorzu ułatwią czynności celno-graniczne – opisuje rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe Mirosław Siemieniec. 

Przygotowywana jest dokumentacja przetargowa na wyłonienie wykonawcy robót:

- budowę 10 torów bocznych na stacji Biała Podlaska Rozrządowa,

- budowę 3 dodatkowych torów na stacji Małaszewicze w tym jeden tor łączący się z infrastrukturą Spółki Cargotor. 

Rozbudowę układu torowego stacji Terespol zaplanowano na lata 2022-2025. Inwestycje PLK będą komplementarne z inwestycjami spółki Cargotor, realizowanymi na terenie Rejonu Przeładunkowego Małaszewicze. 

Ponadto w ramach realizowanego projektu „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Siedlce Terespol, etap III - LCS Terespol”, PKP Polskie Linie Kolejowe rozbuduje połączenie układów torowych PLK z układem torowym spółki Cargotor, zabuduje nowe rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. – Na stacji Małaszewicze zabudowano nowe rozjazdy i uruchomiono urządzenia usprawniające ruch pociągów pomiędzy stacją Terespol a Kobylany. Realizowane będą kolejne połączenia układów torowych i urządzeń sterowania ruchem zwiększające sprawność obsługi ruchu towarowego – dodaje Siemieniec. 

Na stacji Małaszewicze planowana jest budowa dodatkowego toru, który łączy się bezpośrednio z układem torowym Cargotor. Modernizowana podstacja trakcyjna na stacji Małaszewicze wykorzystywana będzie również w przyszłości do zasilenia infrastruktury będącej w zarządzie Cargotor. 

W trakcie realizacji inwestycji odbywały się spotkania koordynacyjne projektantów obu stron jak i wykonawcy Lokalnego Centrum Sterowania Terespol. Uzgadniano rozwiązania projektowe, zakres i sposobu realizacji robót. 

Rzecznik PLK przypomina, że na przejściu Terespol – Brześć już w 2017 roku przystosowano część torów do lepszej obsługi ruchu granicznego. Dostosowano wówczas tory do zwiększonych nacisków i przyjmowania dłuższych składów. PLK przeprowadziły prace na szerokotorowych szlakach z Kobylan do Terespola i dalej do granicy z Białorusią. Za 9 mln zł powstał dodatkowy tor, część torów wydłużono, przebudowano urządzenia sterowania ruchem. 

PKP Polskie Linie Kolejowe w rejonie przejścia granicznego Terespol – Brześć opracowują studia wykonalności oraz dokumentację projektową dla budowy dodatkowych torów szerokich (1520 mm) na stacji. Inwestycja zakłada zwiększenie przepustowości na przejściu granicznym Terespol – Brześć poprzez rozbudowę o 10 dodatkowych torów szerokich (1520 mm) stacji Terespol. 

Infrastruktura będzie dostosowana do obsługi ciężkich pociągów o długości 1050 m i nacisku osi 245 kN. – Uwzględniono względy bezpieczeństwa, m.in. tor do odstawiania uszkodzonych wagonów. Wybudowane będą drogi i chodniki inspekcyjne w międzytorzu ułatwią czynności celno-graniczne – opisuje rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe Mirosław Siemieniec. 

Szynowy
PKP Cargo za rok będzie produkować wagony
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Szynowy
Krok bliżej do rozbudowy terminala PKP w Małaszewiczach
Szynowy
Polskie owoce w kontenerach podbiją świat
Drogowy
W tym roku przetarg na trzeci pas A2 między Warszawą i Łodzią
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Szynowy
Czy pool taborowy CPK to dobry pomysł?
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej