Czy dekarbonizacja i ESG są dla logistyki błękitnym oceanem?

Nawet 15% przychodów pochodzących z globalnej logistyki może za 6 lat należeć do zielonych operatorów, co oznacza rynek usług o wartości 350 mld dol.

Co z ładowarkami dla ciężarówek?

Pojawiła się pierwsza ładowarka dużej mocy, jednak budowa kolejnych będzie wyzwaniem dla inwestorów i energetyki.

Powstanie polsko-amerykański zakład recyklingu akumulatorów

W 2026 roku ruszy w Zawierciu zakład recyklingu akumulatorów litowo-jonowych stosowanych w elektrycznych autach.

Nadchodzi cyberlogistyka

Zastąpienie papierowych dokumentów elektroniczną wymianą danych obiecuje znaczne oszczędności dla wszystkich uczestników łańcuchów dostaw. W Polsce prowadzone są prace nad cyfryzacją obiegu dokumentów transportowych pod auspicjami GS1 Polska.

Elektryczna czy wodorowa przyszłość autobusów?

Możliwe, że polskie miasta zaczną kupować w dużych ilościach wodorowe autobusy, które konkurują z modelami o napędzie elektrycznym.

Nadchodzi nowa generacja Solarisów

Podpoznański producent przygotowuje aż trzy nowe generacje autobusów, które ukażą się w najbliższych latach. Już gotowe są nowe napędy elektryczne.

Orlen ma własną technologię produkcji wodoru

W Jaśle ruszył elektrolizer stałotlenkowy, który może produkować wodór taniej od konkurencyjnych urządzeń.

Przerażające koszty elektryfikacji transportu drogowego

W najbliższych latach przewoźnicy powinni dodatkowo wypracować ponad 350 mld zł, aby do 2030 roku kupić elektryczne ciężarówki i spełnić unijne wymagania środowiskowe.

Przewoźnicy walczą z kryzysem i nowymi napędami

Branża logistyczna i transportowa liczy, że w tym roku wyjdzie z dołka, w jakim znalazła się w 2023 roku i zaraz będzie musiała inwestować w elektryczne ciężarówki.

Elektryki nie mają chętnych na rynku wtórnym

Powoli rośnie flota elektrycznych ciężarówek, pojawiła się pierwsza ogólnodostępna stacja ładowania ciężarówek, ale rynek sceptycznie podchodzi do elektryfikacji floty.

Koniec z tanim ładowaniem u sąsiada

Komisja Europejska zastanawia się jak optymalnie rozbudować się ładowarek dużej mocy.

Rząd zaproponował 3 mld zł na wsparcie elektrycznych ciężarówek

Do 2029 roku ma powstać sieć ładowarek i korzystająca z nich flota elektrycznych samochodów ciężarowych.

Przewoźnicy nie chcą przymusu kupowania elektrycznych ciężarówek

Przedsiębiorcy transportowi uważają, że Unia Europejska nie ma prawa narzucać im limitów zakupów elektrycznych ciężarówek.

Kto rejestruje elektryczne ciężarówki?

Ciężarówki z napędami alternatywnymi rejestrowane są głównie przez dilerów dla prób u klientów.

Po Łodzi jeździ się najwolniej

W Polskich miastach w 2023 roku ruch tężeje, pandemiczne ograniczenia zostały tylko wspomnieniem.

Jedno urządzenie do opłat myta coraz popularniejsze

Po roku od wprowadzenia w Polsce usługi EETS, opłacony jest dzięki niej co dziesiąty kilometr.

Przewoźnicy nie zwrócili ponad milion urządzeń pokładowych viaToll

Płatnicy myta nie zwrócili ponad milion urządzeń pokładowych viaToll, zatem nie otrzymali zwrotu kaucji.

Scania zapowiada sprzedaż w Polsce regionalnych ciągników siodłowych

Producenci samochodów przekonują, że od elektromobilności nie da się uciec. Inwestują w ładowarki.