Producenci naczep: Komisja Europejska nas zlikwiduje

Komisja Europejska zapędziła się w kozi róg tworząc prawa ograniczające emisje CO2. Przemysł uważa, że regulację są nie do spełnienia.

Odszkodowania za zmowę producentów ciężarówek utknęły w prawnych zawiłościach

Prawnicy nie wiedzą, jak kwalifikować oraz szacować szkody powstałe w wyniku wieloletniego, transgranicznego kartelu producentów ciężarówek.

Brudne finanse promujące Zielony Ład

Europosłowie wyjaśniają kto finansuje tzw. organizacje pozarządowe, które promują zielony pogram Komisji Europejskiej.

Cel redukcji CO2 w transporcie drogowym nie do zrealizowania

ACEA: Jesteśmy sfrustrowani brakiem holistycznego i pragmatycznego planu polityki transformacji przemysłu motoryzacyjnego.

Nowe karty dla kierowców

Niedługo kierowcy będą mogli na życzenie otrzymać nową kartę do tachografów. Rozporządzenie Ministerstwa Infrastruktury jest w przygotowaniu.

Ograniczony budżet na refinansowanie wymiany tachografów

Ministerstwo Infrastruktury zakończyło konsultacje rozporządzenia, regulującego sposób dopłat do wymiany tachografów. W najbliższych tygodniach może wejść...

Ekościema w logistyce na cenzurowanym

Pytanie jest jak rzetelnie policzyć emisje CO2 z dostaw ostatniej mili. Z powodu zarzutów UOKiK klienci raczej nie uciekną od elektryków.

Nowe pomysły UE na e-commerce z Chin szansą dla logistyki kontraktowej

Unia Europejska broni się przed napływem przesyłek e-handlu z Chin. To niepowtarzalna okazja dla sektora logistyki kontraktowej, który mógłby zarządzać tak...

Przemysł motoryzacyjny: konieczny nowy kurs unijnej polityki

Producenci części motoryzacyjnych ostrzegają, że Komisja Europejska uprawia zabójczą dla przemysłu politykę gospodarczą, którą usprawiedliwia zmianami klim...

Przewoźnicy: działamy w warunkach gospodarczej przemocy

Polsce przewoźnicy samochodowi alarmuję Komisję Europejską, że pośrednicy przejmują cały zysk. Transportowcy liczą na uregulowanie zasad współpracy na szcz...

Reklama
Reklama

Mniej kontroli ITD, funkcjonariusze protestują

Zapowiada się długi protest Inspekcji Transportu Drogowego. Pracownicy domagają się zmian w organizacji i statusie służby, sytuacja wydaje się patowa z pow...

Agencje celne na unijnym celowniku

Agencje celne przygotowują się na nowy Unijny Kodeks Celny, który może doprowadzić do upadku mniejszych agencji i w rezultacie do monopolizacji rynku przez...

Strajk włoski inspektorów transportu drogowego

Pracownicy GITD nie widzą możliwości dalszej współpracy z obecnym Generalnym Inspektorem Transportu Drogowego. Domagają się jasnego określenia przyszłości...

Prób długich zestawów nie będzie

Rząd nie zgodził się na możliwość przeprowadzenia prób długich zestawów na drogach publicznych. Spedytorzy i przewoźnicy są zawiedzeni odkładaną modernizac...

Kary dla producentów ciężarówek będą przesunięte

Unia Europejska mówi o pragmatyzmie we wprowadzaniu elektromobilności, wydłuży okres rozliczenia emisji CO2 dla producentów ciężarówek.

Unia Europejska tnie transportową gałąź, na której sama siedzi

Spętanie przepisami przewoźników ekspresowych doprowadzi do przejęcia rynku przez podmioty spoza UE, ucierpi także przemysł, który potrzebuje ekspresowego...

Zielone światło dla przewoźników ukraińskich

Ukraińscy przewoźnicy będą nadal konkurować z polskimi, UE przedłuży umowę transportową aż do przyjęcia Ukrainy do Unii Europejskiej.

Długie zestawy w sejmowej poczekalni

Jest gotowy projekt ustawy dopuszczającej na polskich drogach próby długich zestawów, ale nie ma pewności, kiedy zajmie się nim Sejm.

Od dzisiaj przewoźnicy mogą ubiegać się o dopłaty do e-ciężarówek

Ruszył program dopłat do zakupu elektrycznych samochodów ciężarowych. Fundusz oferuje 2 mld zł przez 4 lata.

Publiczne przewozy autobusowe przejmą marszałkowie

Koordynacja przewozów autobusowych stanie się obowiązkiem marszałków. Nowe pomysły Ministerstwa Infrastruktury wywołują mieszane oceny branży.

Reklama
Reklama