Dyrektor zarządzający Drewery Philip Damas podczas spotkania z branżą logistyki samochodowej przyznał, że zatłoczenie portów jest bolączką wszystkich regionów. – Nie zanotowaliśmy poprawy w ostatnim roku i nie należy spodziewać się jej do końca pierwszej połowy 2023 roku – ostrzegł Damas.
Stwierdził, że dostawa kontenera z Morza Południowochińskiego do Nowego Jorku może zając od 40 do 60 dni. – Średnia wynosi 40 dni, ale różnice są znaczne. To samo dotyczy dostaw na Zachodnie Wybrzeże, które choć z Chin jest bliżej niż Nowy Jork. Transport może trwać od 17 do 50-60 dni – porównywał Damas.
Czytaj więcej
Rekordowe nakłady na magazyny w Polsce w 2021 roku, inwestycje nie maleją w tym roku.
Wg danych firmy analizującej czasy dostaw FourKites, 35 proc. dostaw w USA jest opóźnionych, co jest o 43 proc. wyższym wynikiem w stosunku do 12 marca.
Dla planistów i logistyków to bardzo trudna sytuacja. Drewery porównuje spodziewany czas dostawy do portu z faktycznym przybyciem do terminala. Typowe opóźnienie wynosi od 2 do 7 dni, ale 30 proc. opóźnień przekracza tydzień. Największe zanotowane opóźnienie sięgnęło 50 dni.